Οικουμενικό πατριαρχείο - Ιερός Ναός Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης

 

Φιλανθρωπία Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή

Ένα από τα σοβαρά θέματα που απασχολούν την Ενορία μας και που με πολύ αγάπη..Περισσότερα

Κοινωνικό φροντιστήριο Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή

Το Κοινωνικό Φροντιστήριο της Ενορίας μας λειτουργεί 4 συνεχή χρόνια και..Περισσότερα

Ιστορικό Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή

Ήταν μεγάλος ο πόθος των κατοίκων της περιοχής Μπεντεβή Καμάρας και Παλαιού..Περισσότερα

Πρόγραμμα Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή

Πρόγραμμα του Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή Ηρακλειου..Περισσότερα

ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΝ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝ…

Με αυτές τις λέξεις αρχίζει το πρώτο από τα τροπάρια του εσπερινού της μεγάλης εορτής της Πεντηκοστής, κατά την οποία εορτάζομε την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος, «εν είδει πυρίνων γλωσσών», στους Αποστόλους στο υπερώο της Ιερουσαλήμ, πενήντα μέρες μετά την Ανάσταση του Χριστού. Με το γεγονός αυτό τελειώνουν όσα είχαν σχέση με τη σωματική παρουσία του Χριστού και αρχίζει η περίοδος του Αγίου Πνεύματος, η παρουσία του οποίου συγκροτεί την Εκκλησία ως θεανθρώπινο θεσμό. Θα πρέπει εδώ, χρησιμοποιώντας τα λόγια του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, να πούμε ότι «το Άγιο Πνεύμα πάντοτε υπήρχε και υπάρχει και θα υπάρχει, δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος, αλλά είναι πάντοτε ενωμένο και αριθμείται μαζί με τον Πατέρα και τον Υιό. (…)Πάντοτε και αιώνια μεταλαμβάνεται (με τις θείες ενέργειές Του) και δεν μεταλαμβάνει, οδηγεί στην τελείωση και δεν τελειώνεται. Παρέχει την πνευματική πληρότητα, δεν έχει ανάγκη πληρότητας, αγιάζει, δεν αγιάζεται. (…) Είναι ζωή και πρόξενος ζωής, είναι το φως και χορηγεί φως, είναι  αφ' Εαυτού αγαθό και πηγή αγαθότητας. Πνεύμα ευθές, ηγεμονικό, κύριο (καλεί και) αποστέλλει (τους άξιους). (…) Μέσω του Αγίου Πνεύματος γνωρίζεται ο Πατέρας και δοξάζεται ο Υιός, και μόνο από Αυτά τα δυο Πρόσωπα γνωρίζεται. Είναι δηλαδή τα τρία πρόσωπα Ένα, μία είναι η λατρεία και η προσκύνηση (που προσφέρεται στα Τρία Πρόσωπα), μία η δύναμη, η τελειότητα, ένας ο αγιασμός (που παρέχουν)». Με άλλα λόγια, το Άγιο Πνεύμα δεν είναι κάποια απρόσωπη δύναμη του Θεού, αλλά ένα από τα Τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας.

Αποκαλύπτεται, λοιπόν, το Άγιο Πνεύμα κατά την ημέρα της Πεντηκοστής και μαζί Του αποκαλύπτεται και η Εκκλησία, ως ο νέος τρόπος ζωής που πήγασε από τη θυσία του Χριστού και που σκοπό έχει την πραγμάτωση της αγάπης και της κοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους. Είναι, επομένως, η Πεντηκοστή η γενέθλια ημέρα της Εκκλησίας. Το Άγιο Πνεύμα επεδήμησε στους Μαθητές και δίνοντάς τους τη δύναμη να μιλούν γλώσσες που πριν δεν γνώριζαν, έκανε την αρχή της υπέρβασης των διαφορών μεταξύ των ανθρώπων, της επικοινωνίας και της ένωσής τους σε μια νέα κοινωνία, αυτήν που ονομάζουμε Εκκλησία. «Το πνεύμα του Θεού αποκαθιστά την εμπιστοσύνη και την επικοινωνία ανάμεσα στους ανθρώπους, γιατί δεν είναι πνεύμα ανταγωνισμού αλλά πνεύμα προσφοράς. Ο άνθρωπος που έχει το πνεύμα του Θεού δεν σκέπτεται τι θα πάρει από τον άλλο, αλλά τι θα του δώσει. Δεν βλέπει τον συνάνθρωπό του σαν ανταγωνιστή αλλά σαν συναγωνιστή, δεν προσπαθεί να εξασφαλίσει για τον εαυτό του την καλλίτερη θέση αλλά να βοηθήσει τον συνάνθρωπό του να την πάρει» (π. Φιλόθεος Φάρος, Το γεγονός της Εκκλησίας, www. Egolpion. com/gegonos).
Η κάθοδος του Πνεύματος σημαίνει ότι κανείς δεν μπορεί να ζήσει τη νέα ζωή που χαρίζει ο Χριστός, κανείς δεν μπορεί να ανήκει στην Εκκλησία, να είναι δηλαδή μέλος του θεωμένου Σώματος του Χριστού, δίχως το Άγιο Πνεύμα. Γι’ αυτό όλα τα θεία μυστήρια (Βάπτιση, Χρίσμα, Θ. Κοινωνία κλπ), αυτά που κάνουν τον άνθρωπο μέλος της Εκκλησίας, είναι έργο του Αγίου Πνεύματος.Η παρουσία του Αγίου Πνεύματος μέσα στην Εκκλησία αποτελεί την εγγύηση ότι ο άνθρωπος μπορεί να σωθεί. Χωρίς το Άγιο Πνεύμα η Εκκλησία είναι ίσως μια οργάνωση, μια λέσχη, μια μορφή εξουσίας, ένα φιλανθρωπικό σωματείο, δεν είναι όμως Εκκλησία Χριστού. Διότι η Εκκλησία υπάρχει μόνον εκεί όπου οι άνθρωποι είναι ενωμένοι με το Χριστό, στο όνομα του ο Οποίου  θεμελιώνεται η ενότητα των ανθρώπων. Σ’ αυτή την αλήθεια, όμως, οδηγεί το Άγιο Πνεύμα, όπως το υποσχέθηκε ο Χριστός στους Μαθητές Του.

Εκείνο που χρειάζεται σήμερα είναι να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία του γεγονότος της Πεντηκοστής, για να ξαναβρούμε έτσι την εκκλησιαστική και πνευματική μας διάσταση. Κι αυτό σημαίνει να ζήσουμε με αγάπη μέσα στην Εκκλησία, να αναζητήσουμε τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος,  να ενεργοποιήσουμε μέσα μας τη δύναμη των Μυστηρίων της Εκκλησίας μας, αφού σε αυτά είναι κρυμμένη η δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Εκκλησία υπάρχει μόνο όπου δρα το Άγιο Πνεύμα. Και η Εκκλησία φανερώνεται μόνο όπου οι χριστιανοί ζούμε τη ζωή του Πνεύματος, δηλαδή όπου υπάρχει αγάπη, επικοινωνία, συνύπαρξη, συνοδοιπορία, διάλογος, συμμετοχή, πάντοτε στο όνομα του Χριστού.