Οικουμενικό πατριαρχείο - Ιερός Ναός Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης

 

Φιλανθρωπία Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή

Ένα από τα σοβαρά θέματα που απασχολούν την Ενορία μας και που με πολύ αγάπη..Περισσότερα

Κοινωνικό φροντιστήριο Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή

Το Κοινωνικό Φροντιστήριο της Ενορίας μας λειτουργεί 4 συνεχή χρόνια και..Περισσότερα

Ιστορικό Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή

Ήταν μεγάλος ο πόθος των κατοίκων της περιοχής Μπεντεβή Καμάρας και Παλαιού..Περισσότερα

Πρόγραμμα Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή

Πρόγραμμα του Ιερού Ναού Γενήσεως Θεοτόκου Μπεντεβή Ηρακλειου..Περισσότερα

Ου φέρει το μυστήριον έρευναν…

Πλησιάζει η μεγάλη εορτή των Χριστουγέννων και οι χριστιανοί όλου του κόσμου θα εορτάσουμε την έλευση και την ένσαρκη παρουσία του Μονογενούς Υιού του Θεού στον κόσμο μας, τον κόσμο της ανθρώπινης αποτυχίας, αφού δεν κατορθώσαμε ποτέ μέχρι σήμερα να δημιουργήσουμε μια ανθρώπινη κοινωνία από την οποία θα λείπει ο πόνος, η αδικία και η εκμετάλλευση. Μέσα σε αυτόν τον κόσμο της ανθρώπινης αποτυχίας αλλά και της ανθρώπινης ελευθερίας γεννήθηκε ο μικρός Ιησούς, το Θείο Βρέφος της Βηθλεέμ, ο Εμμανουήλ, που σημαίνει «ο Θεός είναι ανάμεσά μας». Και η Γέννησή Του υπήρξε γεγονός αληθινό, που συνέβη σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, όπως μας το περιγράφουν οι Ευαγγελιστές Ματθαίος και Λουκάς.

Πολλοί ίσως διερωτούνται: μα πώς συνέβη αυτό το υπερφυσικό γεγονός και ο άσαρκος και αιώνιος Θεός, ο Θεός που βρίσκεται πέρα από το χώρο και το χρόνο, έγινε άνθρωπος, γεννήθηκε δηλαδή στον κόσμο μας με τον τρόπο που γεννιόμαστε όλοι οι άνθρωποι, με όλα τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων (εκτός βέβαια από την αμαρτία); Πρώτα ας θυμηθούμε ότι η Σύλληψη του Χριστού στη μήτρα της Θεοτόκου έγινε με τρόπο υπερφυσικό. Αυτό υπήρξε το πρώτο θαύμα, που πιστοποιεί ότι το νεογέννητο Βρέφος είναι ο ίδιος ο Θεός και, επομένως, είναι αναμάρτητος. Συνέχεια αυτού του θαύματος είναι η Γέννηση του Χριστού στη φάτνη της Βηθλεέμ. Σε  όσους αναρωτιούνται για το πώς ο Θεός έγινε άνθρωπος, πώς δηλαδή η μήτρα της Παρθένου χώρεσε τον Αχώρητο και πώς ο Θεός καταδέχτηκε να ταπεινωθεί τόσο, ώστε να λάβει το φθαρτό ανθρώπινο σώμα, η Εκκλησία μάς απαντά με τη φράση ενός τροπαρίου από τους αίνους της εορτής, που έχει γράψει ο άγιος Ανδρέας ο Ιεροσολυμίτης, αρχιεπίσκοπος Κρήτης: «ου φέρει το μυστήριον έρευναν». Η Σύλληψη και η Γέννηση του Χριστού είναι ένα μυστήριο κρυμμένο στα βάθη του Θεού, το οποίο είναι ακατανόητο για τον άνθρωπο. Τα μυστήρια του Θεού, όπως γράφει ο Απόστολος Παύλος, μόνο το Άγιο Πνεύμα ερευνά και γνωρίζει (Α΄ Κορ. 2,10). Κι αφού εμείς οι άνθρωποι αδυνατούμε, εξαιτίας των περιορισμένων γνωστικών μας δυνατοτήτων, να συλλάβουμε και να κατανοήσουμε πάρα πολλά πράγματα από την ίδια την υλική πραγματικότητα (π. χ. δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τη λειτουργία του εγκεφάλου μας), πόσο είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε τα σχέδια και τον τρόπο ενέργειας του Θεού;
Ο άγιος Ανδρέας μάς λέει καθαρά ότι το μυστήριο δεν προσεγγίζεται με την ανθρώπινη λογική αλλά μόνο με την πίστη: «πίστει μόνη τούτο πάντες δοξάζομεν». Αυτό σημαίνει πως τον Θεό και τα μυστήριά Του δεν τα ερευνούμε, όπως ερευνά ο επιστήμονας τα φυσικά φαινόμενα. Διότι ο Θεός είναι πιο πέρα από τα φαινόμενα, είναι απρόσιτος και ακατάληπτος για τον ανθρώπινο νου. Στον πιστό μένει μόνο η πίστη, δηλαδή η απόλυτη εμπιστοσύνη στο θέλημα του Θεού, η αποδοχή της αποκάλυψής Του, χωρίς ερωτηματικά, αλλά με τον τρόπο που το παιδί εμπιστεύεται το γονιό του. Σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πώς συνέβη η Σάρκωση του Λόγου του Θεού αλλά η βίωση αυτού του γεγονότος μέσω της πίστεως. Το θέμα είναι να συνειδητοποιήσουμε τι σημαίνει για τη ζωή μας η Γέννηση του Χριστού, τι σημαίνει για τον καθένα από εμάς και για τον κόσμο ολόκληρο το γεγονός ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος και έζησε στον κόσμο μας.

Έτσι όμως ο εφετινός εορτασμός των Χριστουγέννων μπορεί να βρει το αληθινό του νόημα.  Αποδεχόμενοι με πίστη το γεγονός της Σαρκώσεως του Λόγου, θα γίνουμε κοινωνοί του μηνύματος των Χριστουγέννων ότι ο Θεός «ενηνθρώπησεν, ίνα ημείς θεοποιηθώμεν», όπως έχει γράψει επιγραμματικά ο Μ. Αθανάσιος. Η  Σάρκωση του Θεού στο Πρόσωπο του Χριστού άνοιξε το δρόμο για τη δική μας θέωση και για τη δημιουργία της νέας θεανθρώπινης κοινωνίας που λέγεται Εκκλησία, μέσα στην οποία ο άνθρωπος συναντά το Θεό και χτίζει σχέση αγάπης με τον πλησίον του. Ας προσπαθήσουμε να δούμε με αυτόν τον τρόπο τα εφετινά Χριστούγεννα, για να υψωθούμε λίγο πιο πάνω από τη σκληρή καθημερινότητα και να συναντήσουμε  ως«Νέον Παιδίον, τον προ αιώνων Θεόν», Αυτόν που είναι συγχρόνως απρόσιτος αλλά και πολύ κοντινός σε μας, αφού χωρίς να πάψει να είναι Θεός, έγινε άνθρωπος σαν κι εμάς. Χριστός επί γης. Υψώθητε!